Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta vår kundtjänst.

Utebliven orderbekräftelse

På grund av tekniskt fel eller andra omständigheter bortom Enlys kontroll kan din orderbekräftelse bli sen eller helt utebli. Om din orderbekräftelse dröjer mer än 30 minuter ber vi dig kontakta vår kundtjänst.

Betalning
Vi samarbetar med Klarna Checkout gällande samtliga betalningar och för att få använda tjänsten behöver du vara minst 15år. Genom Klarna Checkout erbjuder vi följande betalningsalternativ:

Bank eller kreditkort
Du kan välja att göra en betalning med ditt kort. Vi tar emot alla vanliga kort såsom Visa och Mastercard. Vi lagrar INTE uppgifter om ditt kort utan endast information om din order för att kunna ge dig bästa service.

Faktura
I samarbete med Klarna kan vi erbjuda betalning mot 14 dagars faktura helt kostnadsfritt. Leverans sker till den adress som finns registrerad såsom folkbokföringsadress. Betalningsvillkor är 14 dagar netto. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 24%. Vid påminnelse debiterar Klarna en lagstadgad påminnelseavgift på 60 kr.

Internetbank
Du kan välja att göra din betalning direkt genom din internetbank. Direktbetalning kan genomföras från Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Delbetalning
Genom Klarna kan vi erbjuda delbetalning där du kan betala i din egen takt. För denna tjänst tar Klarna ut en avgift på 29kr. Fullständiga villkor framgår i Klarnas köpvillkor.

Leverans
Vårt mål är att leverera beställda varor så snabbt som möjligt till dig. När du lagt din order hanterar vi den direkt. Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar efter att din beställning är lagd.

Varor som beställs innan kl 17:00 på vardagar skickas vanligtvis samma dag. Om du har lagt en order under en kväll eller helg kommer varorna att packas och skickas till dig under nästkommande vardag

Transportskada
I fall av trasig eller öppnad kartong vid leverans, kontakta ditt utlämningsställe direkt när du hämtar ut paketet. De har färdiga blanketter för skadeanmälan.

Ej uthämtade paket

Kunden måste uppge giltig och korrekt leveransinformation. Om vi får tillbaka ett paket som skickats till fel adress eller inte hämtats ut är det upp till kunden att betala ny frakt. Enly mailar till kunden på angiven e-postadress när vi får tillbaka paketet och meddelar och avvaktar svar från kunden. För beställningar som inte hämtas ut debiterar vi en avgift på 150 SEK.

Fraktkostnad
Fraktkostnaden inom Sverige är 29kr vid beställningar under 100kr. Denna kostnad specificeras innan du utför din betalning. Vid beställningar över 100kr får du alltid gratis frakt.

Ångerrätt
Vi följer Konsumentverkets rekommendationer för e-handel. Om du ångrar ditt köp eller någon produkt från din beställning måste du låta oss veta detta inom 14 dagar efter att du mottagit de aktuella produkterna, detta i enlighet med Distansavtalslagen. För att din retur ska bli godkänd måste produkten vara obruten, oanvänd och finnas i originalförpackning med tillhörande emballage. Ej plomberade, Öppnade eller använda smink, hudvårds- och hygienprodukter återtas inte av hygieniska skäl. På detta sätt kan vi garantera att alla våra kunder köper en orörd och fräsch produkt. Enly ansvarar inte för leveransen till oss från kunden. Kundtjänst måste alltid kontaktas via vårt kontaktformulär eller e-post (info@enly.se).

Du som kund ansvarar för risken vid returfrakt, vilket bland annat innefattar risken för att produkten skadas eller kommer bort under frakten tillbaka till oss. Paketera väl.

Efter att du på via formulär på Enly.se eller via mail meddelat oss att du önskar returnera har du enligt lagen om distansavtal 14 dagar på dig att returnera den aktuella produkten. När vi mottagit din retur och gjort bedömningen att produkten är i väsentligt oförändrat skick kommer vi inom 14 dagar att återbetala dig, samt meddela dig via mail att ärendet är avslutat. Återbetalning sker med samma betalsätt som användes vid köpet. Observera att eventuella avgifter såsom exempelvis frakt- och fakturaavgift ej återbetalas. 

Vill man använda Konsumentverkets officiella ångerblankett så finner man den här.

Reklamation & Garanti
Om en produkt skulle visa sig vara defekt eller felaktig kan varan returneras. När varan har kommit i retur till Enly återbetalas totalbeloppet inklusive expeditions- och fraktkostnader. Vid en reklamation av felaktig/defekt vara skall du som kund vara helt utan kostnad. Reklamation till Enly ska göras inom skälig tid från det att kunden mottagit ordern.

Hantering av personuppgifter
Din personliga integritet är viktig för oss. När du handlar på Enly.se behandlar och lagrar vi personuppgifter som du tillhandahåller till oss och som genereras på webbplatsen när du surfar och handlar hos oss. Vi tillser alltid att all behandling av dina personuppgifter sker på ett säkert sätt och enligt tillämplig lagstiftning. Personnummer och kortnummer lagras inte av oss men hanteras av Klarna. Du har rätt att begära ut dina uppgifter, få dem korrigerade samt om vi ej behöver uppgifterna för att uppfylla rättsliga krav få dem raderade.

Varför vi lagrar det

  • För att kunna anpassa tjänsten så att du får en optimal upplevelse på din enhet.
  • För att bland annat se webbsidans svarstid och eventuella systemfel.
  • För att administrera din beställning.
  • För att skicka information angående din leverans.
  • För att kunna skicka intressanta erbjudanden och information till dig
  • För att hålla reda på vilka produkter du har i din varukorg.
  • För analyser i t.ex. Google Analytics.
  • För att kunna ge dig en bättre service och ett tjänst som är anpassad för dig
  • För att du själv skall kunna se din köphistorik
  • För att vi skall kunna förbättras

 

Övrigt
Vi förbehåller oss för tryckfel i information & priser, samt fel i specifikation på samtliga varor i vårt sortiment. Alla bilder och information på vår hemsida skall ses som illustrationer. Vi kan heller inte garantera att bilderna återger varans exakta utseende. De uppgifter som lämnas härigenom utgör inte någon utfästelse om användbarhet, lämplighet, garanti m.m. annat än där så är direkt angivet. Enly förbehåller sig rätten till ändring av samtlig information utan föregående avisering.

 

Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Tvist
Vid tvist med konsument har vi som policy att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer (ARN).

Ändring av villkor

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med beställning eller besök på webbplatsen.

 Enly.se
Capillum Group AB
Org.nr: 559180-3365
Hyggesvägen 10
433 48, Partille.
info@enly.se